0 Comments

  • Какво е DPF или така наречения филтър за твърди частици, се използва при всички дизелови коли. A при френските коли се нарича FPA. При дизеловите коли отработените газове на входа на филтъра-катализатор са с много по-ниска температура от необходимата за изгарянето на саждите, сътоветно те се натрупват там и това води до редица отрицателни последици както за двигателя така и за околната среда. Но тъй като има лимитиран капацитет, на определен период от време DPF трябва да се почиства или подменя с нов. 

ДПФ може да блокира вследствие не само на запушване, но винаги е необходима първо диагностика, която ние извършваме на всяка кола влезнала в сервиза.


  • Какви са признаци че DPF ви е запушен? 
  •  Лампата за DPF свети на таблото
  •  Колата ви е авариаен режим 
  •  Чести опити колата да регенеирара DPF 
  •  Охлаждащите вентилатори, работят по-често  
  •  Нивото на маслото се увеличава
  •  Увеличена  консумация на гориво
  • Може ли да се почисти DPF?

Запушване на ДПФ е често срещан проблем. Лошо гориво, неправилнa употреба, изминати над 100 000 км причините са много. Игнорирането на проблема може да доведе до влизане на колата в авариен режим или още по-лошо да блокира двигателя.
Да се почисти DPF e в пъти по-икономичния вариант, вместо да се замени с чисто нов. Съществуват няколко варианта за почистване. Но най-доказалия се с успеваемост е машиното почистване на DPF. 

Не е ли по-лесно да го премахна? 

Не, не е по-лесно! Дали ще се премахне дори в някой случай е по-скъпо, отколкото да се почисти. И е нелегално! С новите разпоредби всеки притежател на дизелов двигател, към които не е прикрепен DPF, подлежи на солени глоби!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *