- Какво е DPF или така наречения филтър за твърди частици, се използва при всички дизелови коли. A при френските коли се нарича FPA. При дизеловите коли отработените газове на входа на филтъра-катализатор са с много по-ниска температура от необходимата за изгарянето на саждите, сътоветно те се натрупват там и това води до редица отрицателни последици както за двигателя така и за околната среда. Но тъй като има лимитиран капацитет, на определен период от време DPF трябва да се почиства или подменя с нов.
ДПФ може да блокира вследствие не само на запушване, но винаги е необходима първо диагностика, която ние извършваме на всяка кола влезнала в сервиза.
- Какви са признаци че DPF ви е запушен?
- Лампата за DPF свети на таблото
- Колата ви е авариаен режим
- Чести опити колата да регенеирара DPF
- Охлаждащите вентилатори, работят по-често
- Нивото на маслото се увеличава
- Увеличена консумация на гориво
- Може ли да се почисти DPF?
Запушване на ДПФ е често срещан проблем. Лошо гориво, неправилнa употреба, изминати над 100 000 км причините са много. Игнорирането на проблема може да доведе до влизане на колата в авариен режим или още по-лошо да блокира двигателя.
Да се почисти DPF e в пъти по-икономичния вариант, вместо да се замени с чисто нов. Съществуват няколко варианта за почистване. Но най-доказалия се с успеваемост е машиното почистване на DPF.
Не е ли по-лесно да го премахна?
Не, не е по-лесно! Дали ще се премахне дори в някой случай е по-скъпо, отколкото да се почисти. И е нелегално! С новите разпоредби всеки притежател на дизелов двигател, към които не е прикрепен DPF, подлежи на солени глоби!


